czwartek, 11 lipca 2013

#2 Kod TestingCheatsEnabled w Średniowieczu

Zapewne znacie kod TestingCheatsEnabled z poprzednich części gry. Jeżeli nie, to muszę powiedziec, że ten kod ułatwia grę na potęgę. Możemy dowolnie przesuwać paski potrzeb, znajomości, klikając ze wciśniętym Shift na dowolne obiekty, otwiera nam się dodatkowe menu...

Właśnie, kod-ideał, prawda?

Jest tylko jeden problem.

Jeżeli wpiszemy go w pasek kodów, otwierany w grze klawiszami Ctrl-Shift-C, kod nam nie zadziała. Jak wpiszemy "Help" to na tej liście też nam się nie wyświetli.

Teoretycznie, kodu nie ma. Przynajmniej w Średniowieczu.

Pewnie pomyślicie sobie "Co to za sprawiedliwość?! Czemu Simy z czasów współczesnych mogą mieć zaspokojone potrzeby i zyskiwać nowych kumpli w sekundę, a te średniowieczne nie?!"

Ale jak napisałam, kodu nie ma tylko TEORETYCZNIE. Wystarczy trochę pogrzebać w komputerze i go uaktywnić.

Tak więc wchodzimy w: Mój Komputer/Dysk lokalny... (ten dysk, na którym mamy zainstalowane Simsy)/Program Files/Electronic Arts/The sims Średniowiecze/GameData/Shared/NonPackaged/Ini

Wyświetla nam się stos plików ustawień konfiguracyjnych. Nas interesuje "Commands". Kilkamy na ikone prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Właściwości". Wyskoczy nam okienko. Odznaczamy w nim "Tylko do odczytu" i klikamy OK. Teraz otwieramy plik.

W ostatniej linijce widać nasz upragniony kod:

TestingCheatsEnabled=0

Zamieniamy 0 na 1, zapisujemy zmiany, zamykamy. Jeszcze raz wchodzimy we właściwości i zaznaczamy "Tylko do odczytu".

Uwaga 1: nie robimy tego na wszelki wypadek przy włączonej grze

Uwaga 2: w pliku Commands możemy przeczytać, że włączenie tego kodu może spowodować, że misje, ambicje i osiągnięcia będą niemożliwe do wypełnienia (np. w przypadku misji nie będzie sie wyświetlało okienko, które pokazuje się po skończeniu misji). Jezeli przez 5h simowych misja nie chce się skończyć, wtedy zmieniamy z powrotem 1 na 0 i sprawa powinna się zakończyć. Ja np. miałam coś takiego, ale nie zrujnowało mi to gry (teraz jest w porządku). Najlepiej jest profilaktycznie wykonać kopię zapasową.

Przestroga już była, teraz pora wyświetlić co zyskujemy tym kodem.

Po kliknięciu na jakikolwiek obiekt z wciśniętym Shift wyświetla nam się takie menu:
Mamy tylko jedno podmenu: "Object..." i dwie interakcje mające ten sam skutek: "ForceReset" i "ForceReset (NonImmediatly)" Obie resetują dany obiekt, z tym że druga opcja zrobi to dopiero wtedy,  kiedy Sim nie będzie miał na pasku zadań żadnej interakcji.

Gdy klikniemy na sima (obojętnie, czy aktywnego, czy na innego) wyświetli nam się takie menu:
Podmenu "Object" już znamy, przejdźmy dalej.

"Modyfikuj cechy danego Sima"-to chyba mówi samo za siebie ;) Wyświetli nam się okno z cechami podobne do tego w CaS. Zaletą jest to, że nie musimy zapełniać wszystkich cech-co cznacza, że nasz Sim nie musi mieć Fatalnej Wady! Uff!

"Set Relationship" -Możemy wybrać relacje pomiędzyt aktywnym simem a simem, na którym otworzyliśmy to menu. Do wyboru mamy kilkanaście opcji:

"Make...."

"...Acquiantace"-znajomy
"...Stranger"-nieznajomy
"...Friend"-przyjaciel
"...Good Friend"-dobry przyjaciel
"...Old Friend"-stary przyjaciel
"...Best Friend"-najlepszy przyjaciel
"...Partner"-zalotnik/zalotnica
"...Fiancee"-narzeczony/narzeczona
"...Spouse"-mąż/żona
"...Disliked"-nielubiany
"...Enemy"-wróg
"...Old Enemy"-dawny wróg
"...Ex Friend"-były przyjaciel
"...Ex Spouse"-były mąż/była zona
"...Ex"-eks

Dalej mamy podmenu "Set Profession on Sim", dzięki któremu zmienimy profesję sima, gdyby stara mu się znudziła ;)

Opcje w tym podmenu:

"Turn Sim Into..."

"...Physician"-medyk
"...Spy"-szpieg
"...Bard"-to chyba oczywiste, że kowal ;) Oczywiście to był żart-ta opcja zamienia Sima w barda
"...Wizard"-czarodziej
"...Knight"-rycerz
"...Merchant"-kupiec

Niestety, nie możemy zmieniać Simów w kowali ani kapłanów.

Dalej mamy podmenu "Set Profession Level on sim", które zmienia poziom profesji Simów. Działa to tylko na aktywnego Sima. Po kliknięciu na to podmenu możemy dowolnie wybierać poziom od 1 do 10. Mamy także opcję "Increase Level By One", która awansuje Sima na kolejne stanowisko.

Kolejne podmenu to "Animate". Dzięki opcjom z tego podmenu nasz Sim będzie stroił miny i pozy-od tych z CaS po taniec wykonywany wtedy, gdy w pobliżu jakiś bard gra na lutni.


Chyba poznaliśmy już wszystkie tajemnice menu otwieranych kliknięciem z Shiftem ;) Idziemy dalej.

Gdy ten kod jest aktywny, możemy też przesuwać dowolnie paski potrzeb i paski relacji między simami. Tak!! Już nie trzeba wysyłać Simów dzień w dzień do Kramu Wiejskiego po jedzenie tylko po to, by nie jadł tej paskudnej kaszy po której dostaje negatywny nastrójnik!!

Właśnie. Negatywne nastrójniki.

Czy twój szpieg kiedykolwiek dolał Kosę Kosiarza, tę truciznę, do drinka ulubionego barmana? Barman wykitował a szpieg nie dość, że dostał silny negatywny nastrójnik, to jeszcze ten nastrójnik zniknie po 23h!! A Ocena Misji leci w dół!! Co teraz? Cóż, wystarczy kliknąć z wciśniętym Ctrl na nastrójnik, a on po prostu wyparuje, nie odbijając się negatywnie na simie. Fajne, no nie?

A to jeszcze nie wszystko! Kod ten odblokował inne kody:

setKP [liczba] (np. setKP 900)-dodaje twojemu królestwu PZ. Możesz wpisać nawet setKP 2354763566334-dostaniesz tyle PZ,  a na dodatek tyle samo Sławy.

setQP [liczba]-dodaje twojemu królestwu Punkty Misji (PM). Działa podobnie co setKP-możesz mieć nawet 656735634 PM. Z tym że nie dostajesz przy tym tyle samo Sławy.

showAllQuests-wyświetlają ci się wszystkie misje, włącznie z Czasem wolnym, tradycyjnie spotykanym tylko przy zakończeniu ambicji.

Pożyteczny kod, no nie? To był długi post, ale mam nadzieję że przydatny. Do napisania!


3 komentarze:

  1. A jest możliwość zmiany wyglądu? Znaczy np. twarzy, nosa, oczu itd. U juz granego sima :) uśmiercilam monarche i wybralam jej dziecko jako nastepczynie ale nie podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  2. Co w przypadku kiedy aktywowałem przy włączonej grze ?
    da sie to jakos naprawic ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jedynie setrelationship i ponowny wybór cech, wiesz może jak to naprawić?

    OdpowiedzUsuń